NVT juniorů 17.5. - 19.5.2013

30.05.2013 17:58

Místo: Valašská Bystřice

Datum: 17.5. – 19.5.2013

Počet účastníků: 49

Počet Lektorů: 6

Počet juniorských vedoucích: 6

Kuchaři: 2

Závozníci: 1

Děti: 2

 

V pátek se už po čtvrté sešel tým lektorů a „podržtašek“ k uspořádání NVT juniorů. Potřetí se tento výcvikový tábor konal ve Valašské Bystřici u Rožnova pod Radhoštěm. Tento ročník byl však výjimečný a to v několika ohledech. Bylo to poprvé, kdy se přihlásilo téměř 50 účastníků a mohlo by jich být více, ale registraci jsme zastavili na magické 50. Také poprvé měli na tomto NVT vyučovat junioři, kteří sami prošli výcvikem.

Vzhledem k takovému počtu účastníků jsme museli posílit i vybavení. Jako přednáškový sál byl postaven hangár a náš chválící tým byl nazvučen aparaturou. Katku jako kuchaře jsme posílili o pomocníka, abychom všechny nakrmili J.

V pátek se nám začali sjíždět účastníci ze všech koutů ČR. Někteří měli trochu problémy s Českými drahami, které jsou pověstné svou spolehlivostí, jiní měli trable s jízdními řády, kdy si vyhledali neexistující spojení J. Nicméně v 18:00 byli všichni dovezeni a program, byť s mírným zpožděním, začal.

Naši juniorští vedoucí se ujali vedení ledoborců a bořili bariéry ostychu, nechuti, strachu. Takže po hodině bylo našich 5 týmů relativně sehraných a seznámených. Málokdo pokřikoval „hej ty tam“, ale už jsme se znali jmény. A pak už následoval maraton lekcí a duchovních programů, který pokračoval i v sobotu, kde vyvrcholil lekcí o hře. Tato lekce je klíčovou praktickou lekcí. Každý se naučil základy kdy, kde a jakou hru vybrat, jak vytvořit pravidla a jak moc důležitá je legenda pro uvedení hry. Zároveň si vše junioři vyzkoušeli na vlastní kůži. Náš Pán nám zařídil příjemné počasí, nebylo moc vedro a nepršelo, super.

Po lehkém rozhýbání při hrách jsme nasadili maratónské tempo v přednáškách a vyučováních, které vydrželo až do neděle do oběda.

Dobrou zprávou je, že všech 49 účastníků uspělo a zvládlo výcvik. Modlíme se jako tým za to, aby byli posilou pro své velitele předních hlídek.

 

Zde je pár postřehů od samotných účastníků:

·         Duchovní programy byly pro mne velkým povzbuzením. Dostal jsem takový „nový nádech“ do služby RR.

·         Celé NVT mě hodně mile překvapilo a dalo mi nové věci a informace do života a do služby lidem a dětem. Dozvěděl jsem se mnoho nového, jak se sdílet o Bohu, jak mluvit o tom s dětmi.

·         V lekci o hře jsem se naučila dívat na samotné hry jinak, jak bych je i samotné akce mohla zlepšit. Jak se lépe k dětem chovat, komunikovat s nimi. Na samotné NVT jsem se bála jet, nevěděla jsem co od toho čekat. Ale po celém víkendu se můj pohled změnil. Už se tolik nebojím nových lidí.

·         Těším se na službu v našem RR.

·         Poprvé jsem se modlila před velkou skupinou lidí. Šla jsem se modlit, protože jsem cítila, že to po mně Bůh chce.

·         Duchovní programy pro mě byly přínosem v tom, že jsem se naučila propojit teoretické věci, které jsem už věděla, s praxí – aplikovat některé duchovní principy na službu samotnou.

·         Myslím si, že mi to hodně pomohlo. Něco jsem si zopakovala, ale bylo pro mě i spoustu nových věcí. Hodně myšlenek mě nakoplo jít dál, dělat víc, než co do teď. Navíc jsem se při tom mohla nad sebou a mým postojem zamyslet. Navíc tady nebyli žádní nudní mluvčí. Svědectví: No asi jenom to, že jsme sem dorazily, že jsme nezabloudily, že jsme to našly a že nám žádný vlak neujel.

·         Je pro mě úžasné, jak jsme se jako skupina dokázali tak rychle stmelit, nechci odjíždět a navíc mi budou všichni strašně moc chybět.